بلاگ

اسپاتیفای چیست؟ روش ساخت آن چگونه است؟

راهنمای ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران

شاید باورش سخت باشد که شرکت ۳۰ میلیارد دلاری اسپاتیفای زمانی فقط استارتاپی کوچک بود که توسط دو نفر در شهر استکهلم سوئد راه‌اندازی شد. دنیل اک (Daniel Ek) و مارتین لورنتزون (Martin Lorentzon) پلتفرم اسپاتیفای را در سال ۲۰۰۶ برای حل معضل رو‌به‌رشد دانلود غیرقانونی موسیقی توسعه دادند؛ پلتفرمی که دو سال بعد عرضه شد و با ارائه‌ی موسیقی رایگان همراه با تبلیغات، امیدوار بود که روزی کاربران بخواهند برای رها شدن از شر تبلیغات مزاحم، اشتراک رایگان خود را با پرداخت ۱۰ پوند در ماه ارتقا دهند.

دانلود غیرقانونی هر سال میلیون‌ها دلار به صنعت موسیقی ضرر می‌زد، چون کسی برای گوش دادن به آهنگ‌ها پولی پرداخت نمی‌کرد. دنیل در سال ۲۰۱۰ گفت که ایده‌ی راه‌اندازی اسپاتیفای از اینجا به سرش زد که متوجه شد هیچ راهی برای فرار از دانلود غیرقانونی وجود ندارد. تنها راه‌حل این بود که سرویسی به کاربران ارائه دهند که از دانلود غیرقانونی بهتر باشد و در عین‌حال، هوای صنعت موسیقی را هم داشته باشد.

البته او آن روزها این حدس را هم می‌زد که ارزش سرویس استریم موسیقی او روزی به ده‌ها میلیارد دلار برسد.

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای، یک پلتفرم پخش موسیقی، پادکست و ویدئو است که در سال ۲۰۰۶ میلادی منتشر شد. این سرویس دارای یک آرشیو عظیم از موسیقی‌های ایرانی و خارجی است. برای استفاده از امکانات بیشتر اسپاتیفای، می‌توانید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید، در حالت رایگان هم امکان استفاده وجود دارد.

نرم‌افزار اسپاتیفای را می‌توانید در انواع دستگاه‌ها مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و حتی خودروها نصب کنید.

آرشیو اسپاتیفای شامل بیش از ۱۰۰ میلیون موزیک و بیش از ۵ میلیون پادکست است. هنرمندان نیز می‌توانند با قرار دادن محتوای خود در این پلتفرم، از طریق تبلیغات یا فروش اشتراک به کاربران، درآمدزایی کنند.

اسپاتیفای از کدک‌های صوتی مختلفی مانند Ogg/Vorbis، AAC و HE-AACv2 با نرخ‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، از جمله نرخ‌های ۲۴۰، ۱۲۸، ۲۵۶، ۹۶، ۱۶۰ و ۳۲۰ کیلوبیت در ثانیه.

امکانات حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای

امکانات حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای
ساخت حساب کاربری و گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای رایگان است؛ اما با خرید حساب کاربری پریمیوم و خرید اکانت اسپاتیفای، امکانات بیشتری نصیب کاربر می‌شود. مهم‌ترین ویژگی حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای، گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغ و محدودیت است.

اگر قصد دانلود موسیقی از اسپاتیفای را دارید، باید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید. علاوه بر این، حساب کاربری پریمیوم در اسپاتیفای امکان وصل شدن به دستگاه‌های بی‌سیم دیگر مانند دستیارهای صوتی را فراهم می‌کند.

کیفیت پخش موسیقی در اکانت رایگان اسپاتیفای به‌طور پیش‌فرض روی معمولی تنظیم شده است؛ اما در حساب کاربری پریمیوم امکان تغییر کیفیت پخش موسیقی وجود دارد.

برای مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای، این مطلب را مطالعه کنید.

انواع اکانت و قیمت اکانت پریمیوم اسپاتیفای
اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای به چهار بخش Individual, Student, Duo, Family تقسیم می‌شود. اکانت Individual تک کاربره است و برای کسانی که به تنهایی موزیک گوش می‌دهند گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. اکانت Student به دانشجوها و دانش‌آموزان اختصاص دارد. اکانت Duo برای افرادی که دو نفره به موسیقی گوش می‌دهند مناسب است و اکانت Family که یکی از پرفروش‌ترین اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای به شمار می‌رود، توسط یک Owner خریداری می‌شود و بین دیگر اعضای خانواده یا دوستان پخش می‌شود.

پرفروش‌ترین اکانت پریمیوم اسپاتیفای در ایران، اکانت Family است؛ چرا که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و امکانات آن هم با اکانت‌های پریمیوم دیگر تفاوتی ندارد.

قیمت اکانت Individual (تک کاربره) ماهانه 9.99 دلار است.
قیمت اکانت Duo (دو کاربره) ماهانه 12.99 دلار است.
قیمت اکانت Student (دانشجویی) ماهانه 4.99 دلار است.
قیمت اکانت Family (خانوادگی) ماهانه 15.99 دلار است.
با خرید اکانت خانوادگی (Family)، می‌توان ۶ اکانت را زیرمجموعه خود قرار داد و آن‌ها را پریمیوم کرد.

روش ساخت اکانت اسپاتیفای

برای ساخت اکانت اسپاتیفای، باید VPN را روشن کنید تا آی‌پی ایران را شناسایی نکند. پس از آن به صفحه Sign Up مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به هر بخش را دقیق پر کنید. توصیه می‌شود برای دسترسی بهتر و آسان‌تر به موزیک‌ها از اپلیکیشن اسپاتیفای روی دستگاه خود استفاده کنید. اپلیکیشن اسپاتیفای برای اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز، مک، پلی استیشن، ایکس باکس و خودرو قابل نصب است.

دریافت خطا هنگام ساخت اکانت اسپاتیفای
اگر خطای “You seem to be using a proxy service. Please turn off these services and try again” یا خطاهایی از این قبیل را هنگام ساخت اکانت اسپاتیفای مشاهده کردید، توصیه می‌شود از VPN معتبر یا DNS استفاده کنید.

اگر کاربری هستید که وقت زیادی را به گوش دادن موسیقی اختصاصی می‌دهید، پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم پخش موسیقی اسپاتیفای است؛ چرا که همه موزیک‌ها با کیفیت خوب و منظم در پروفایل خواننده قرار می‌گیرند. دسته‌بندی موزیک‌های موردعلاقه با ساخت لیست پخش و اشتراک‌گذاری آن‌ها با دوستان هم یکی از مواردی است که باعث برتری اسپاتیفای نسبت به رقبای خود می‌شود.

سوالات متداول اسپاتیفای

چگونه می‌توانم اکانت اسپاتیفای بسازم؟

برای ساخت اکانت اسپاتیفای، باید VPN را روشن کرده و به صفحه Sign Up مراجعه کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و اکانت خود را ایجاد کنید.

امکانات حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای چیست؟

حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای امکانات بیشتری نسبت به حساب رایگان دارد، از جمله گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغ و محدودیت، تغییر کیفیت پخش موسیقی، و امکان وصل شدن به دستگاه‌های بی‌سیم دیگر.

چه انواع اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای وجود دارد؟

اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای شامل Individual، Student، Duo، و Family می‌شود. هر کدام از این اکانت‌ها برای نیازهای خاصی طراحی شده‌اند، مانند تک کاربره بودن، مخصوص دانشجوها یا دو نفره بودن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *